Uniwersalne Oprogramowanie dla Firm i Biura

Łatwa obsługa, Wieczysta licencja, Darmowa wysyłka

logo

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA:




Czy Wasze programy działają w Windows 10?

Tak, programy nasze testowane były w systemach: Do poprawnej pracy wymagane jest nadanie odpowiednich uprawnień o czym dowiesz się w punkcie poniżej.




Jak uruchomić program na Windows Vista, 7, 8, 10?

Aby pracować w systemie Windows Vista, 7, 8, 10 z naszym oprogramowaniem należy poprawnie skonfigurować uprawnienia systemowe.

W poniższych dokumentach szczegółowo opisano proces nadawania stosownych uprawnień:

Jak skonfigurować uprawnienia w Windows XP, Vista, 7, 8, 10
      Menedżer Pojazdów PL+ v2.1


Jak skonfigurować uprawnienia w Windows XP, Vista, 7, 8, 10
      Ewidencja Wyposażenia PL+ v2.1


Jak skonfigurować uprawnienia w Windows XP, Vista, 7, 8, 10
      Menedżer Pojazdów PL+ i Ewidencja Wyposażenia PL+ w starszych wersjach


Jak skonfigurować uprawnienia w Windows XP, Vista, 7, 8, 10
      pozostałe programy oparte na bazie Firebird





Problem z instalacją silnika bazy danych BDE

Niektóre programy antywirusowe mogą powodować pewne problemy związane z instalacją silnika BDE podczas instalacji programu Menedżer Pojazdów lub Ewidencja Wyposażenia: informacje o błędzie jak na ekranie poniżej lub związane z plikami MiniReg.exe / BdeInst.dll.



Istnieją dwie możliwości rozwiązania problemu:


W przypadku rozwiązania nr 2 należy ręcznie zarejestrować w systemie bibliotekę BdeInst.dll. Aby tego dokonać należy wywołać w katalogu gdzie zainstalowano program, np.

    C:\Program Files\SoftwareProjekt\Menedżer Pojazdów\bde\

następujące polecenie systemowe:

    regsvr32 BdeInst.dll




Znikające dane w bazie danych, Windows 10

"Wprowadzałem dane do programu jednak po ponownym zalogowaniu się, nie widzę ich". Problemem może być lokalizacja bazy danych oraz mechanizm VirtualStore w Windowsie 10.

System Windows 10 wykorzystuje mechanizm VirtualStore, który tworzy kopię wszelkich plików jeśli są one umieszczone w pewnych specyficznych folderach, takich jak np. C:\program files (x86)\SoftwareProjekt\...; c:\Users; \Moje Dokumenty, itp.). Jeśli baza danych została utworzona w jednym z tych specyficznych folderów wówczas mechanizm VirtualStore wykona indywidualną kopię bazy dla każdego użytkownika komputera (logującego się z innego konta lub uruchamiając program z innymi uprawnieniami).

Przykładowo:
  1. Użytkownik z prawami administratora zakłada nową bazę, wpisuje jakieś dane. (Loguje się do komputera jako administrator lub uruchamia program w trybie "Jako administrator")
  2. Następnie loguje się na konto nieadministratorskie lub uruchamia program już nie "Jako administrator".
  3. W tym momencie mechanizm VirtualStore utworzy kopię bazy danych i wszelkie zmiany na bazie danych będą się odbywały na tej nowej kopii.
  4. Gdy ponownie program zostanie uruchomiony jako użytkownik z punktu 1, wówczas wczytana zostanie pierwotna baza niezawierająca zmian wprowadzonych w punkcie 2-3.
Rozwiązaniem tego problemu jest utworzenie bazy danych w ogólnodostępnym folderze (np. c:\baza_danych)

Proszę utworzyć bądź przenieść instniejącą bazę danych do folderu:

    c:\baza_danych

Proszę pamiętać o nadaniu stosownych uprawnień: do odczytu / zapisu do tego folderu.





Wprowadzam numer licencji do wersji demo i nic się nie dzieje

Wersja demo nie stanie się wersją pełną po wprowadzeniu numeru licencyjnego. Aby pracować z pełną wersją programu należy zainstalować ją z otrzymanej płyty CD.




Czy dane które wprowadza się w wersji demo, po zainstalowaniu pełnej wersji programu będą zachowane?

Tak, dane będą zachowane. Dane przechowywane są w plikach niezależnych od instalacji, dlatego też odinstalowanie programu czy też zainstalowanie pelnej wersji na wersji demo nie spowoduje ich utraty.

W przypadku programów Menedżer Pojazdów, Ewidencja Wyposażenia baza danych z wersji demo zostanie automatycznie wczytana do programu. Natomiast w przypadku programów Organizer Pracy, Obsługa Biura oraz Grafik Urlopowy należy ręcznie wskazać lokalizację bazy z wersji demo.




Wprowadzane dane nie pojawiają się w tabelach

Proszę sprawdzić ustawienie filtrów na datę (prawy dolny róg ekranu). Przykładowo jeśli mamy ustawiony filtr na rok 2007 a wprowadzany dane na rok 2006, informacje te zostaną ukryte w tabelach.




Jak przenieść bazę danych na inny komputer?

Aby przenieść bazę danych na inny komputer najprostszym sposobem jest skopiowanie całej zawartości katalogu z bazą danych wraz ze wszystkimi plikami i ewentualnymi podkatalogami na nowy komputer (chodzi o katalog z bazą danych nie zaś katalog z programem). Po uruchomieniu programu wskazujemy nową lokalizację bazy. Aby upewnić się gdzie znajduje się baza danych proszę podczas logowania do programu kliknąć przycisk 'Konfiguruj bazę' znajdujący się w lewym dolnym rogu ekranu a następnie odczytać informację u dołu ekranu 'Obecna lokalizacja bazy danych'.

W przypadku programów Menedżer Pojazdów, Ewidencja Wyposażenia baza danych to zbiór plików między innymi z rozszerzeniem .DB (i nie tylko) oraz zbiór podkatalogów.

W przypadku programów Organizer Pracy, Obsługa Biura oraz Grafik Urlopowy baza danych znajduje się w pojedyńczym pliku z rozszerzeniem .FDB




Gdzie szukać Asystenta Zadań PL+ do pobrania?

Darmowy program Asystent Zadań PL+ należy pobrać z działu 'Twoje konto'. Po zalogowaniu się na swoje konto na ekranie ukaże się kilka zakładek. Proszę kliknąć na zakładkę pt. 'Asystent Zadań' aby przejść na stronę pobierania programu. W przypadku problemu ze znalezieniem zakładki najprościej wyszukać w przeglądarce internetowej tekstu 'Asysten Zadań' (skrót ctrl+F).




Jak odzyskać hasło do bazy danych?

Jeśli zapomnieliście Państwo hasła do bazy danych prosimy o kontakt z nami na nasz adres email. Pomoc techniczna świadczona przez nas obejmuje usługę odzyskiwania haseł.




Co zrobić jak się zapomniało hasło i login do swojego konta?

Prosimy skorzystać z odpowiedniego formularza służącego do przypominania hasła, znajdującego się w dziale 'Twoje konto'. Jeśli mimo wszystko nie uda się odzyskać hasła prosimy o kontakt z nami na nasz adres email.




Co trzeba zrobić by pobrać aktualizację do programu?

Aby pobrać aktualizację programu należy zalogować się do działu 'Twoje konto'. Aktualizacje dostępne są dla użytkowników, którzy posiadają usługę pomocy technicznej wykupioną w okresie gdy ukazała się aktualizacja.




Proszę o informację czy jest możliwe udostępnienie programu w sieci wewnętrznej firmy do wglądu np. przełożonego, czy wiąże się to z zakupem kolejnej licencji?

Zakup jednej sztuki oprogramowania uprawnia do użytku na jednym stanowisku komputerowym. Jeśli konieczne jest udostępnienie programu dla przysłowiowego szefa należy posiadać dodatkową licencję. Na zakup kolejnych licencji przysługują specjalne rabaty. Z każdą kopią programu skojarzony jest indywidualny numer licencji.




Czy program działa w sieci?

Tak. Program działa w sieci. Szczegóły w instrukcji obsługi dostępnej w dziale 'Pobierz programy'.

W przypadku programów Menedżer Pojazdów, Ewidencja Wyposażenia baza danych może zostać udostępniona komputerom dostępnym w sieci Windows. Innymi słowy komputer, który ma pracować z bazą danych musi posiadać dostęp do katalogów i plików znajdujących się na serwerze (uprawnienia do odczytu i zapisu).

W przypadku programów Organizer Pracy, Obsługa Biura oraz Grafik Urlopowy dostęp do bazy danych odbywa się za pośrednictwem protokołu TCP/IP. Nie jest więc konieczny fizyczny dostęp do katalogów i plików znajdująych się na serwerze.




Czy program można zainstalować na serwerze?

Program nie wymaga instalacji na serwerze. Mimo to możliwe jest umieszczenie bazy danych na komputerze pełniącym rolę serwera. Sam program musi zostać zainstalowany na każdym komputerze z osobna. Szczegóły w instrukcji obsługi dostępnej w dziale 'Pobierz programy'.




Czy program można obsługiwać na odległość, np. przez Internet?

Tak, w przypadku programów Organizer Pracy, Obsługa Biura oraz Grafik Urlopowy dostęp do bazy danych odbywa się za pośrednictwem protokołu TCP/IP. Istnieje zatem możliwość dostępu do bazy danych poprzez adres IP serwera.

W przypadku programów Menedżer Pojazdów, Ewidencja Wyposażenia na dzień dzisiejszy nie oferujemy takiej możliwości. Nie wykluczamy rozbudowy powyższych programów w tym kierunku.




Czy istnieje możliwość importu danych z faktur elektronicznych od dostawców paliw (BP,STATOIL,SHELL) w programie Menedżer Pojazdów?

Tak. Program umożliwia import danych do tabeli koszty / zużycie paliwa poprzez arkusze .CSV. Taki format arkuszy wykorzystywany jest przez stacje benzynowe w celu przekazywania powyższych danych.




Czym się różni wersja elektroniczna od wersji pudełkowej?

Niektóre z naszych programów sprzedawane są w formie elektronicznej i/lub w wersji CD. Jedyną różnicą obydwu wersji jest sposób dostarczenia oprogramowania do klienta. W wersji CD użytkownik otrzymuje pocztą płytę CD z instalatorem programu. W wersji elektronicznej zaś instalator programu jak i dodatkowe narzędza muszą być pobrane przez klienta osobiście z naszej strony internetowej.




Jak przyspieszyć działanie bazy danych Menedżera Pojazdów / Ewidencji Wyposażenia?

Wolna praca na BDE:

Aby zapewnić optymalnie szybką pracę programu należy odpowiednio skonfigurować parametry silnika bazy danych BDE. W tym celu należy:




Na czym polega usługa pomocy technicznej?

Usługa pomocy technicznej uprawnia użytkownika do korzystania z pomocy naszego pracownika poprzez pocztę elektroniczną. Do pomocy tej można zaliczyć odpowiedzi na wszelkie pytania dotyczące obsługi programów, wskazówki w rozwiązywaniu powstałych problemów podczas obsługi programu (np. jeśli nie wiemy jak skorzystać z danej funkcji), utrata wersji instalacyjnej, zagubienia nr licencji, pomoc w odzyskaniu zapomnianego hasła, dostęp do pojawiających się aktualizacji do programu itp.

Dla domu: Planowanie i kontrolowanie domowego budżetu